タイトル「2017年度シラバス」、フォルダ「2017年度シラバス - 造形学部 - 学科別・映像学科
シラバスの詳細は以下となります。
2017年度シラバス > 造形学部 > 学科別・映像学科 > CG演習 Ⅰ
科目名   CG演習 Ⅰ   講義名 CG演習ⅠB  
受講可能学科 造形学部・映像学科  
担当研究室 映像学科 
担当教員   三浦 均  
分野 専門Ⅰ類   対象学年  2年  
科目群 専門Ⅰ類(選択) 
開講期間 5.6期 2017/10/02-2017/11/25   曜日・時限  月3,月4,火3,火4,水3,水4,木3,木4,金3,金4,土3,土4  
授業形態   実技   単位数   2.0   
授業概要・カリキュラム上の位置づけ The class introduces the students to the 3 dimensional computer graphic software, 3DS MAX. The lesson provides the students with the methods how they can work with the 3D software to create their artwork, regardless of whether it is animation or static image. Through the lesson the students will learn the basic but practical skills for making CG works. It will enlarge the ability in creating artworks of not only animation but also installation art, video composition or experimental movie.  
到達目標 The aim of this class is to
(1) acquire the ability to create short animations using 3DCG software, and
(2) become sensitive to the physical world, such as light, material and motion.  
授業計画・課題に対するフィードバック 1. Introduction: basic examples
2. Simple animation (1)
3. Simple animation (2)
4. Modeling
5. Materials
6. Lighting
7. Special Effects, Character Animation etc.  
履修上の留意点 none  
準備学習内容・時間の目安 Students are required to have basic skills of graphic and editing software , like “Photoshop” and ”Premiere”.  
成績評価の方法 出席と課題の総合評価(1/3以上の欠席は「不可」となります)。  
テキスト Texts are shown in the class as necessary.  
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